Tragikomédia. RTL VS. TV2

Megosztom

Írta Arold Peter és az élet, de besegített az MI-is

Hetek óta fizetett hirdetésekben tolja a kormányoldal szócsöveként is ismert TV2-t az RTL klub gyalulásával. Hol másutt, mint a szintén jobb időket megélt Origón.

Természetesen a kereskedelmi csatornák versengése nem újkeletű, de az már magyar szokás – ott fent – hogy az adófizető polgár pénzén fizetett Facebook hirdetésekben tolják a propagandát, míg a pörköltön nevelkedett magyar fogyasztó, szafttal lecsöpögtetett trikóban nézi a valamikor jobb időket is megélt kereskedelmi csatornák, agysorvasztó celebműsorait.

Mivel az RTL klub vezetése, illetve tulajdonosi köre nem szállt be a néphülyítésbe – ami a kormánypropagandát illeti – így az ellencsatorna új technikát eszelt ki.

Ez persze nem zárja ki azt, hogy az RTL műsorai sem érik el nálam a 8 pontot a 10-es skálán.

Magyarország első kereskedelmi csatornája az RTL volt

Az RTL Klub Magyarország egyik vezető kereskedelmi televíziócsatornája. Az RTL Klub hivatalosan 1997. október 7-én indult el a magyar televíziós piacon. Az indítása egy jelentős mérföldkő volt a magyar televíziózás történetében, mivel az RTL Klub az első magánfinanszírozású kereskedelmi televíziócsatornák egyike volt Magyarországon.

Az RTL Klub bevezetése óta fokozatosan növelte nézettségét és népszerűségét a magyar közönség körében. Az RTL Klub gyorsan vált a magyar televíziózás meghatározó szereplőjévé, és egy sor népszerű műsort és sorozatot kínált a nézőknek. Az egyik leghíresebb sorozata a „Barátok közt,” ami hosszú ideig futott a csatornán, és egyike volt a magyar szappanoperák legkedveltebbjének.

Az RTL Klub műsorkínálata sokszínű, és magában foglal hírműsorokat, szórakoztató műsorokat, reality show-kat, filmeket, sportesemények közvetítéseit és sok egyéb tartalmat. Az RTL Klub célja, hogy a lehető legszélesebb közönséget szolgálja ki, és igyekszik naprakész tartalmat kínálni.

Az RTL Klub a további évek során tovább fejlődött és bővítette szolgáltatásait. Az csatorna számos további csatornát is működtet, például az RTL II, RTL III, az RTL Most+, és az RTL Gold, amelyek különböző műsorokat és tartalmakat kínálnak a nézőknek.

Az RTL Klub a magyar médiapiacon az RTL Group, amely egy nemzetközi médiacsoport leányvállalata. Az RTL Klub és az RTL Group folyamatosan fejleszti a műsorkínálatot és az adásminőséget, hogy megfeleljen a magyar közönség elvárásainak és a gyorsan változó televíziós ipari trendeknek. Az új információk szerint decemberben indul a társaság négy új csatornája.

A TV2-nek is vannak népszerű sorozatai és műsorai, amelyek széles körben ismertek Magyarországon. A csatorna szinte egyidőben indult az RTL-el, szintén 1997-ben. A TV2 aktívan fejleszti tartalmait és műsorstruktúráját, hogy versenyképes maradjon az adási piacon.

Mint az RTL Klub esetében, a TV2 is különböző további tematikus csatornákat működtet, amelyek különböző típusú műsorokat kínálnak. Például a TV2 Csoport magában foglalja a TV2, a Super TV2, a FEM3, a PRO4, a Spíler1 TV, a Mozi+ és más csatornákat.

A TV2 és az RTL Klub között egy hosszú ideje tartó verseny zajlik a magyar televíziós piacon, és mindkét csatorna igyekszik minél több nézőt vonzani és magas színvonalú tartalmat kínálni a magyar közönség számára. A TV2 és az RTL Klub a magyar televíziózás dinamikus és versenyképes aspektusait képviselik.

Természetesen tudjuk, hogy a televíziós csatornák többsége politikai hátérrel rendelkező tulajdonosi körrel rendelkezik, ez nincs másként nálunk se.

Míg az RTL nincs magyar tulajdonosi kézben, a TV2-t kormányközeli milliárdosok kezébe került, így a kormány egyik szócsöve lett, ami a hírek kezelését és válogatását illeti.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük